Vi lager deres drømmevielse

Deres dag, deres vielse, deres avgjørelse

Det er en selvfølge at dere får bestemme hvordan deres vielse skal bli. Våre livssynsåpne rammer bygger på likeverd og humanisme, og har således rom for stor variasjon i deres vielse.

Hvit brud, blomster og høytid? I dykkerdrakter på havets bunn eller i fritt fallskjermsvev? Foran et leirbål med familie og venner? Eller en seremoni med fremtredende symboler fra tradisjoner fra andre land, kulturer og/eller religioner? Uansett – dere bestemmer – det er deres vielse.

Vi har vigselsrett og vier alle humanister

Våre seremoniledere har vigselsrett etter norsk lov og kan også bistå med det formelle rundt ekteskapsinngåelsen under vielsen. Vi vier alle. Våre medlemmer får et lavere seremonihonorar enn ikke-medlemmer. Lavest honorar er det om begge er medlemmer. Som medlem(mer) kan dere også forespørre om seremonidato tidligere enn 90 dager før ønsket seremonidato.

Vil du melde deg inn? Bli medlem her

Vær tidlig ute med forespørsel

Det er stor etterspørsel hos oss etter vielser og vi anbefaler dere å være tidlig ute med forespørsel. Når vi har bekreftet at vi stiller med seremonileder, vil dere motta faktura med vårt seremonihonorar. Honoraret, som dekker lønn til seremonileder og våre administrasjonskostnader, vil ikke bli refundert ved avlysning. Derimot er vi så fleksible vi bare kan om dere eksempelvis ønsker å endre vielsesdato.

Veien til ekteskapet steg for steg

For å gjøre det enkelt for dere, har vi HER laget en liste over alt som skal på plass for at dere skal bli gift.

Har dere andre spørsmål om vielse, kan dere sende oss en epost til post@humanistforbundet.no.

Fyll inn skjemaet så begynner vi planleggingen sammen.

Siden vi har ulike priser for om du er medlem eller ikke må du velge rett alternativ.

Hvordan ser en humanistisk seremoni ut?

Vi er stolte av å kunne skreddersy hver eneste vielse til hvert enkelt par, noe som gjør at våre seremonier er ganske så forskjellige. Men vi vet av erfaring at det kan være fint å ha et utgangspunkt for planleggingen, så under finner du forslag og inspirasjon til hvordan en humanistisk vielse kan se ut, men husk – vielsen skal skreddersys slik at den gir mening for akkurat dere og kun vigselsteksten er obligatorisk!