Velkommen!

Du kjenner kanskje til seremonier som navnefest, barnedåp og velkomstfest? Vi kaller det velkomstseremoni, der det viktigste er at mennesker knyttes sammen, at kjærlighet og vennskap synliggjøres og at samhold og fellesskap skapes.

• En velkomstseremoni arrangeres tradisjonelt for et nytt medlem i familien. Og alltid kun for én familie ad gangen – og på et dertil hyggelig sted.
  • Og det er viktige forskjeller på oss og andre humanistiske tilbydere.

Individuell tilpassing

• Vi skreddersyr opplegget slik dere vil. Vårt mål er å bidra til en opplevelse som gir mening og en perfekt feststund for familiens nyeste medlem.
  • Vil dere ha velkomstseremonien i hagen? På hytta eller samfunnshuset, i båten eller campingvogna? Har dere ønske om å ha med tekster eller ritualer fra ulike kulturer eller religioner? Ønsker dere et spesielt tema som en rød tråd? Det meste er mulig – dere bestemmer.
  • Som et utgangspunkt for planleggingen, kan dere se noen forslag om hvordan velkomstseremonien kan se ut.

Planlegging

• Vår seremonileder bistår med planlegging og ledelse av det som blir en vakker, høytidsstemt og helt personlig velkomstseremoni. Naturligvis med utdeling av diplom, behørig underskrevet i henhold til gjeldende regler.
  • Juni, juli og august er en travel tid for våre seremoniledere, og da særlig lørdager i forbindelse med vielser. Om dere ønsker velkomstseremoni på sommeren, er det fint om dere vurderer søndag eller alternativ ukedag, da det gjør det enklere å finne ledig seremonileder.

Bestilling

• Fyll ut bestillingsskjemaet nedenfor.
  • Når tilgjengelig informasjon er registrert, blir dere sendt videre til vår betalingsløsning.
  • Bestilling bekreftes og vi starter umiddelbart arbeidet med å finne seremonileder.
  • Seremonileder tar kontakt med dere om et par uker for å avtale videre forløp.
  • Trenger dere mer informasjon enn det dere finner på våre nettsider, må dere kontakte oss på epost eller telefon.

Mer om prosessen

• Stadig flere velger vår humanistiske velkomstseremoni, så det er lurt å bestille seremonien så tidlig som mulig.
  • Dere kobles sammen med en lokal seremonileder som vil gi dere mer informasjon om det videre forløpet.
  • Eventuelle reisekostnader for seremonileder (planleggingsmøte og seremoni) gjøres opp etter avtale med og direkte til seremonilederen.
  • Bruk vårt skjema for bestilling og valgt betalingsløsning.
  • Trenger dere mer info før dere bestiller, er det bare å kontakte oss på epost eller per telefon.

Er du medlem?

Er minst en av dere medlem hos oss, betaler dere et lavere honorar enn ikke-medlemmer.

Ikke medlem? BLI MEDLEM – det er enkelt, kjapt og gratis!

Bestilling av velkomstseremoni

Informasjon vedrørende koronasituasjonen:
Vi gjennomfører seremonier så lenge nasjonale og kommunale retningslinjer for smittevern er ivaretatt. Se Folkehelseinstituttet sine nettsider for gjeldende smittevernregler i din kommune. Samtidig har vi forståelse for om dere ønsker å endre på planene gitt dagens situasjon. Dere kan da enten få refundert seremonihonoraret eller vi kan sette datoen åpen slik at dere bare melder inn ny dato når den tid kommer.