Velkomstseremoni

Deres barn – deres dag

En unik velkomst

For oss er det en selvfølge at dere skal få være med å utforme seremonien sammen med oss, slik at det at det blir en perfekt feststund i anledning den lille.

Vil dere ha seremonien i hagen? På hytta, samfunnshuset, i båten eller campingvogna? Vil dere ha Pippi Langstrømpe eller Løvenes Konge tema? Har dere ønske om å ha med tekster eller ritualer fra ulike kulturer eller religioner? Det er opp til dere.

For oss er det viktigste at Velkomstseremoni knytter mennesker sammen, at synliggjør kjærlighet og vennskap, at den skaper samhold og fellesskap. Dere skal få lov til å lage en seremoni som gir mening for dere. Fordi mennesker er unike og komplekse – mangfold er en verdi som vi skal feire. Det er i humanismens ånd.

Vår seremonileder bistår til planlegging og ledelse av en vakker, høytidelig og personlig seremoni. Med utdeling av diplom, underskrevet av foresatt(e), fadder(e) og seremonileder.

Vi kan holde seremoni for alle uavhengig av livssyn, selv om vi av praktiske grunner må prioritere våre medlemmer. Som medlem(mer) kan dere også forespørre om seremonidato tidligere enn 90 dager før ønsket seremonidato.

Vil du melde deg inn? Bli medlem her

Hvordan ser en Velkomstseremoni ut?

Vi er stolte av å kunne skreddersy hver enkelt velkomstseremoni, noe som gjør at våre seremonier er svært forskjellig. Men vi vet av erfaring at det kan være fint å ha et utgangspunkt for planleggingen, så HER finner du FORSLAG OG INSPIRASJON til hvordan en humanistisk velkomstseremoni kan se ut, men husk – seremonien skal skreddersys slik at den gir mening for akkurat dere.

Bestill Velkomstseremoni

Når et barn kommer inn i en familie og et fellesskap er det en stor begivenhet. Under seremonien ønskes den nye velkommen til livet, familien og fellesskapet. De(n) foresatte utnevner barnets fadder(e) som en ekstra ressurs og støtte gjennom oppveksten.

Ønsker dere å sende inne en forespørsel om en seremoni? Velg riktig alternativ i skjemaet under og fyll inn informasjon. Har du andre spørsmål send en e-post til post@humanistforbundet.no

Lurt å være tidlig ute

Det er stor etterspørsel hos oss etter seremonier og vi anbefaler dere å være tidlig ute med forespørsel.

Når vi har bekreftet seremonileder, vil dere motta faktura med vårt seremonihonorar. Honoraret, som dekker lønn til seremonileder og våre administrasjonskostnader, vil ikke bli refundert ved avlysning. Derimot er vi så fleksible vi bare kan, som f.eks. om dere ønsker å endre dato.

Husk at juni, juli og august er hovedsesong for vielser. Lørdager i denne perioden er det stor pågang, så dersom dere har mulighet til å arrangere på en søndag isteden kan det gjøre prosessen lettere for å finne en ledig seremonileder til deres velkomstseremoni.