Humanistisk velkomstseremoni

En hjertelig velkomst

Du kjenner kanskje til seremonier som navnefest, barnedåp og velkomstfest? Vi har valgt å kalle det velkomstseremoni, fordi det er en høytidelig seremoni der alle er velkommen!

Det viktigste med vår velkomstseremoni er at mennesker knyttes sammen, at kjærlighet og vennskap synliggjøres, og at samhold og fellesskap skapes.

En velkomstseremoni arrangeres gjerne for nyfødte eller et annet nytt medlem i familien. Men hva med en ny innbygger i bygda? En «velkommentilbakefest» for venner som har vært borte gjerne?

Slik dere vil ha det

Sammen med dere ønsker vi å skape en opplevelse som gir mening – en perfekt feststund for familiens nyeste medlem. Vil dere ha velkomstseremonien i hagen? På hytta eller samfunnshuset, i båten eller campingvogna? Har dere ønske om å ha med tekster eller ritualer fra ulike kulturer eller religioner? Ønsker dere et spesielt tema som en rød tråd? Det meste er mulig – dere bestemmer.

Planlegging velkomstseremoni

Vår seremonileder bistår med planlegging og ledelse av en vakker, høytidsstemt og helt personlig velkomstseremoni. Naturligvis med utdeling av diplom, underskrevet av foresatt(e), fadder(e) og seremonileder.

Hva er en velkomstseremoni?

Vi skreddersyr hver enkelt velkomstseremoni slik akkurat dere ønsker det. Det kan allikevel være fint å ha et utgangspunkt for planleggingen, så her finner dere forslag og inspirasjon om hvordan en humanistisk velkomstseremoni kan se ut. Har dere lyst på et glimt inn i barnesanguniverset, kan du finne masse inspirasjon til barnesanger her.

Forespørsel om velkomstseremoni

Fyll inn informasjon og dere får høre fra oss om kun kort tid. For andre spørsmål er det bare å bruke post@humanistforbundet.no.

Send forespørsel snarest mulig

Det er hyggelig at stadig flere velger humanistisk velkomstseremoni. Derfor er det lurt å starte planleggingen tidlig. Når vi har bekreftet oppdraget, betaler dere avtalt honorar. Blir det behov for endringer, vil vi gjøre vårt ytterste for å imøtekomme disse. Har dere spesielle ønsker når det gjelder seremonileder, kan vi gjerne diskutere det. Honoraret kan ikke refunderes. Vær oppmerksom på at juni, juli og august er en travel tid for våre mange seremoniledere, og da særlig lørdager i forbindelse med vielser. Planlegger dere velkomstfest disse månedene, er det fint om dere eksempelvis kan vurdere søndag, da det er enklere å finne en ledig seremonileder.

Er du medlem i Humanistforbundet?

Våre medlemmer betaler et lavere honorar enn ikke-medlemmer og aller billigst er det om dere begge er medlemmer. Medlem(mer) står dessuten fritt til å forespørre på dato, mens ikke-medlemmer kun kan bestille velkomstseremoni i løpet av kommende 90 dager.

Ikke medlem? BLI MEDLEM – det er enkelt, gratis og spennende!