Veien til ekteskapet

Mer enn bare romantikk…

Det å gifte seg er en romantisk affære, men det er så mange ting man må huske på! Her er en huskeliste for hvordan dere skal få på plass det papiret som gjør det mulig for oss å vie dere – prøvingsattesten! Den får dere ved å ved å følge disse stegene:

1. Dere må velge en forlover hver. Forloverne må fyller ut Forlovererklæring og sende den til folkeregisteret.
  2. Ekteskapsvilkårene må prøves. Det skjer ved at dere fyller ut hver deres Erklæring fra brudefolkene før prøving av ekteskapsvilkårene.
  3. Når folkeregisteret finner at alt er i orden, så vil dere motta en «Prøvingsattest». Den sender enten folkeregisteret direkte til vigslers privatadresse, eller så kan dere gjøre det i etterkant. Vi ønsker at vigsleren mottar prøvingsattesten 14 dager før bryllupet – rett og slett for å være sikre på at alt er i orden.
  4. Dere må fremvise gyldig legitimasjon til vigsleren. Det kan gjøres på formøtet, eller under vielsen.
  5. Prøvingsattesten undertegnes av dere, forloverne og av vigsleren
  6. Så er det bare å nyte det faktum at dere faktisk er gift!