Unik humanistisk vielse

Vi skreddersyr hver eneste vielse og bidrar gjerne med erfaring, kreativitet og entusiasme for at den store dagen skal bli unik og akkurat slik dere har drømt om. For selv med pågående korona-pandemi, kan bryllupet bli fantastisk!

Dere kan vie dere hos oss

• Dere trenger ikke å være medlem hos oss for å bestille vielse (som eneste humanistiske forbund i Norge).
  • Dere kan vies av oss – uansett kjønn, farge, helse og alder eller annet som differensierer oss mennesker.
  • Våre dyktige seremoniledere er opplærte og kvalitetssikret av oss og har vigselsrett for ekteskap etter norsk lov utstedt av Fylkesmannen. Seremonileder, vår representant i planlegging og vielse, kan også bistå med formelle forhold rundt ekteskapsinngåelsen.
  • Vær obs på at vårt seremonihonorar er adskillig rimeligere om minst en av dere er medlem.

Seremonihonorar

• Priser per 1/12-2020:
    Medlemmer: Kr 4.500
    Ikkemedlemmer: Kr 7.500
  • Forhåndsavtalte reisekostnader vil tilkomme.

Seremoniledere landet rundt

Se hvor våre seremoniledere holder til – det er nesten alltid en av dem like i nærheten…

Bestilling av vielse

• Velg bestilling i forhold til medlemsstatus.
  • Når nødvendig informasjon er registrert, blir dere ledet videre til vår betalingsløsning.
  • Bestilling bekreftes og vi starter umiddelbart arbeidet med å finne seremonileder.
  • Seremonileder tar kontakt med dere innen et par uker for å avtale videre forløp.
  • Trenger dere mer informasjon enn det dere finner på våre nettsider, må dere kontakte oss på post eller telefon

Veien videre

• Stadig flere velger humanistisk vielse, så det er lurt å bestille seremonien så god tid i forveien som mulig.
  • Dere kobles sammen med en mulig lokal seremonileder. Oppstår det forhold som krever justeringer, vil vi gjøre vårt ytterste for å imøtekomme disse.
  • Det blir stadig mer populært med utendørs vielser, og særlig i tider som det vi har opplevd nå.
  • Eventuelle reisekostnader for seremonileder (planleggingsmøte og vielse) gjøres opp etter avtale med og direkte til seremonileder.
  • Bruk vårt skjema for bindende bestilling og valgt betalingsløsning.
  • Fyll inn bestillingsskjemaet – og dere er i gang.
  • Trenger dere mer info før dere bestiller, er det bare å kontakte oss på epost eller telefon.
  • Dere bestemmer hvordan vielsen skal bli. Om dere vil ha noen innspill til idémyldring og planlegging – ta gjerne en titt på hvordan en humanistisk vielse kan se ut. Eller viktige forskjeller på oss og andre humanistiske organisasjoner.

Lover & regler

For å gjøre det enklere for dere, har vi laget en oversikt over det formelle som må på plass for at dere skal bli gift. Relevante lovformuleringer finner dere i ekteskapsloven. For alle andre spørsmål om vielsen og forhold rundt denne, er det bare å skrive til oss.

Forslag program & dikt

Forslag musikk

ENKEL BESTILLING

Velg alternativ og logg inn med Bank-ID (slik at vi vet at du er deg).

Informasjon vedrørende koronasituasjonen:
Vi gjennomfører seremonier så lenge nasjonale og kommunale retningslinjer for smittevern er ivaretatt. Samtidig har vi forståelse for om dere ønsker å endre på planene gitt dagens situasjon. Dere kan da enten få refundert seremonihonoraret eller vi kan sette datoen åpen slik at dere bare melder inn ny dato når den tid kommer. Les mer om myndighetenes anbefalinger når det gjelder bryllup og korona.