Den unike vielsen

Vi skreddersyr hver eneste vielse og bidrar gjerne med erfaring, kreativitet og entusiasme for at den store dagen skal bli fantastisk og akkurat slik at du har drømt om!

Vi vier alle

• Dere trenger ikke være medlem hos oss for å få en fullverdig, humanistisk vielse.
  • Vi vier alle – uansett kjønn, farge, helse, alder og annet som måtte differensiere oss mennesker.
  • Våre dyktige seremoniledere er opplært og kvalitetssikret av oss og har vigselsrett for ekteskap etter norsk lov utstedt av Fylkesmannen. Seremonileder, som er vår representant i planlegging og vielse, kan også bistå med formelle forhold rundt ekteskapsinngåelsen.

Hvis ingen av dere er medlem hos oss, er det greit av flere grunner til å vurdere medlemskap før dere bestiller.

Seremonihonorar

• Hvis minst én er medlem: Kr 4.500
  • Hvis ingen er medlem: Kr 6.800

Hvis minst én av dere er medlem hos oss, betaler dere altså et lavere seremonihonorar.

Bestillingsprosessen

• Fyll ut bestillingsskjemaet nedenfor for humanistisk vielse i Humanistforbundet.
  • Når alt av tilgjengelig informasjon er registrert, blir dere sendt videre til vår betalingsløsning.
  • Bestilling bekreftes og vi starter umiddelbart arbeidet med å finne seremonileder.
  • Seremonileder tar kontakt med dere om et par uker for å avtale videre forløp.
  • Trenger dere mer informasjon enn det dere finner på våre nettsider, må dere kontakte oss på epost eller telefon.

Veien videre mot en humanistisk vielse

• Stadig flere velger humanistisk vielse, så det er lurt å bestille seremonien så god tid i forveien som mulig.
  • Dere kobles sammen med en mulig lokal seremonileder. Oppstår det forhold som krever justeringer, vil vi gjøre vårt ytterste for å imøtekomme disse.
  • Eventuelle reisekostnader for seremonileder (planleggingsmøte og vielse) gjøres opp etter avtale med og direkte til denne.
  • Bruk vårt skjema for bindende bestilling og valgt betalingsløsning.
  • Fyll inn bestillingsskjemaet nedenfor – og dere er i gang.
  • Trenger dere mer info før dere bestiller, er det bare å kontakte oss på epost eller telefon.
  • Dere bestemmer hvordan vielsen skal bli. Om dere vil ha noen innspill til idémyldring og planlegging – ta gjerne en titt på hvordan en humanistisk vielse kan se ut.

Lover & regler

For å gjøre det enklere for dere, har vi laget en oversikt over det formelle som må på plass for at dere skal bli gift. Er dere glade i lovformuleringer, kan vi absolutt anbefale en titt på ekteskapsloven. For alle andre spørsmål om vielsen og forhold rundt denne, er det bare å skrive til oss på post@humanistforbundet.no.

Bestillingsskjema