Humanistiske seremonier er en feiring av mennesket

En humanistisk seremoni er en feiring av mennesker, fellesskap og mangfoldet blant oss. Som livssynsfellesskap for humanister setter vi mennesket i sentrum av vårt syn på livet og verden rundt oss, og bruker mennesket som målestokk i spørsmål om etikk og moral, godt og ondt.

Derfor arrangerer vi også skreddersydde seremonier for alle som ønsker å feire eller markere viktige dager i livet sitt. Enten de vil at vi skal skvette sprit til småfolket, ha med symboler, bønner eller liknende fra en eller flere religioner, eller om de ønsker seg en sekulær seremoni som feirer kjærlighet og fellesskap mellom mennesker.

De seremonier vi i Humanistforbundet arrangerer er velkomstfest for nye familiemedlemmer, konfirmasjon for alle, vielser og gravferd

Medlem?

Vi nevner også at alle medlemmer får betydelig rabatt på alle våre seremonier. Hvis du ikke er medlem, kan vi røpe at det å tegne medlemskap hos oss er enkelt, gratis og spennende!