Den perfekte seremonien for deres barn

Når et barn kommer inn i en familie og et fellesskap er det en stor begivenhet. Under seremonien ønskes den nye velkommen til livet, familien og fellesskapet. De(n) foresatte utnevner barnets fadder(e) som en ekstra ressurs og støtte gjennom oppveksten.

Ønsker dere å sende inne en forespørsel om en seremoni? Velg riktig alternativ i skjemaet under og fyll inn informasjon. Har du andre spørsmål send en e-post til post@humanistforbundet.no

Vi ønsker at familien bidrar til å utforme seremonien sammen med oss, slik at det blir en perfekt feststund i anledning den lille. Vår seremonileder bistår til planlegging og ledelse av en høytidelig og personlig seremoni. Med utdeling av diplom, underskrevet av foresatt(e), fadder(e) og seremonileder.

Vi kan holde seremoni for alle uavhengig av livssyn, selv om vi av praktiske grunner må prioritere våre medlemmer. Som medlem(mer) kan dere også forespørre om seremonidato tidligere enn 90 dager før ønsket seremonidato. Og medlem kan dere bli HER.

Det er stor etterspørsel hos oss etter seremonier og vi anbefaler dere å være tidlig ute med forespørsel. Når vi har bekreftet seremonileder, vil dere motta faktura med vårt seremonihonorar. Honoraret, som dekker lønn til seremonileder og våre administrasjonskostnader, vil ikke bli refundert ved avlysning. Derimot er vi så fleksible vi bare kan, som f.eks. om dere ønsker å endre dato.

Spørsmål & Svar!

Dere bestemmer tidspunkt. Kontakt oss for å sjekke muligheter.

Seremonihonorar per 1. januar 2019:

• Kr 1.800 når dere begge er medlemmer
  • Kr 2.800 når en av dere er medlem
  • Kr 3.800 for ikke-medlemmer

I tillegg må dere dekke reisekostnad for seremonileder. Kilometersatsen er i samsvar med Statens reiseregulativ. Vi sender ut faktura for honoraret på epost når seremonileder er tildelt. Reisekostnader faktureres i etterkant av vielsen.

Det bestemmer dere. Den tar normalt 15-20 minutter.

Vi er stolte av å kunne skreddersy hver seremoni til hver enkelt familie, noe som gjør våre seremonier ganske forskjellige. Når dere får tildelt en seremonileder fra oss, vil dere kunne lufte tanker og ideer, samt få informasjon om alt dere kan trenge.

Slik kan en humanistisk seremoni gjennomføres:

• Velkommen ved seremonileder
  • Musikalsk innslag:
  • Dikt av seremonileder eller andre:
  • Allsang: “Vi har ei tulle med øyne blå”
  • Seremonileders tale
  • Diplom underskrivelse
  • Musikalsk innslag:
  • Dikt av seremonileder eller andre:
  • Musikalsk innslag/sang

Ja. Vi dekker hele landet, også Svalbard.

En presentasjon av våre flotte seremoniledere og hvor i landet de befinner seg finner du HER.

Ja, og det er veldig fint om dere får kontakt i god tid.

I pent og nøytralt antrekk, eller dersom ønskelig i mørk kappe.

Ja, selvsagt, det gjør vi gjerne.

Ja, det kan vi. Våre seremoniledere kan stille i utlandet dersom det passer og de får dekket alle kostnader til reise og opphold.

Nei, det kan vi dessverre ikke.

Dere vil få tilsendt en faktura.