Vil du ha verdens fineste jobb?

Bli seremonileder

Kunne du tenke deg til å bli seremonileder?
En som lar folk erklære sin kjærlighet og JA til hverandre?
Som ønsker et barn velkommen inn i livet, familien og fellesskapet?
Eller kanskje gi pårørende en verdig avskjed for sine nærmeste som har gått bort?

Vi søker flere åpne, tolerante og trygge seremoniledere til å skreddersydde seremonier. For alle livets faser.
Grundig opplæring vil bli gitt.

• Er du medlem av Humanistforbundet?

For å kunne få og ha vigselsrett må du være medlem hos oss og ikke i noe annet tros- eller livssynssamfunn. Les mer om medlemskap her

• Har du tid til å lede fem seremonier eller flere i året?

Som seremonileder er du en viktig ressursperson for oss. Derfor er det viktig for oss å gi deg faglig påfyll, interessante oppgaver og et godt fellesskap. Og du må være innstilt på å lede minst fem seremonier årlig, og at mai til september er høysesong når det gjelder vielser.

• Er du villig til å holde deg faglig oppdatert?

Vi krever at du deltar på minst én av våre årlige samlinger. Fordi våre seremonier skal holde høy kvalitet og våre seremoniledere skal være oppdaterte, også på juridiske forpliktelser. Som seremonileder er du vår representant når når folk skal markere sine store dager.

• Er du fleksibel og løsningsorientert?

Alle som bestiller seremonier hos oss skal være trygge på at vi leverer en seremoni som den de drømte om og vi gjør alt for at dette skal skje. Dersom en seremonileder blir syk eller et fly blir innstilt er resten av oss villige til å bistå. Kan vi stole på at du trår til hvis andre skulle trenge det?

• Vil du lede seremonier for alle typer humanister?

Humanistforbundet er til for alle som verdsetter humanismens raushet. Vi tilbyr skreddersydde seremonier for spesielle milepæler i mange folks liv. Til hen og hen, han og han, hun og hun, han og hun og hun og han. Med kulturelle/religiøse symboler/sanger/salmer fra en/flere kulturer/religioner er/har vært viktig for levd liv.

• Er du mellom 23 og 75 år?
  • Er du interessert i humanisme og vil være ambassadør for Humanistforbundet?

Som seremonileder er du en av våre viktigste ambassadører. Du vil møte publikum som er nysgjerrig og spørrende på vårt livssyn og vår organisasjon. Og vi vil du skal være trygg på dine svar – som f.eks. om vår forståelse av raushet, inkludering og mangfold.

Fyll ut og send inn skjemaet. Vi tar kontakt så snart vi kan om veien videre.