Vil du ha verdens fineste jobb?

Bli seremonileder

Kunne du tenke deg til å bli seremonileder? Som lar folk erklære sin kjærlighet og sitt ja til hverandre? Som ønsker et barn velkommen inn i livet, familien og fellesskapet? Eller kanskje gi pårørende en verdig avskjed for sine nærmeste som har gått bort?

Vi i Humanistforbundet søker flere åpne, tolerante og trygge seremoniledere som kan holde gode, mangfoldige og skreddersydde seremonier. Til alle livets faser.

• Er du ordinært medlem av Humanistforbundet, eller vil du bli det?

Alle våre seremoniledere må være medlem av Humanistforbundet. For å kunne vie par og inneha vigselsrett kan du ikke være medlem av noe annet tros- eller livssynssamfunn heller. Les mer om medlemskap her

• Er du mellom 23 og 75 år?
  • Har du tid til å lede minimum ti seremonier i løpet av året?

Våre seremoniledere er våre viktigste ressurspersoner. Vi jobber mye for å gi dem faglig påfyll, interessante oppgaver og et godt fellesskap. For at vi skal kunne gi deg som seremonileder alt det du trenger, trenger vi at du setter av nok helger til å lede minimum ti seremonier i løpet av et år.

• Vil du vie alle humanister?

Humanistforbundet vier alle humanister. Vi vier hen og hen, han og han, hun og hun, han og hun og hun og han. Vi lager skreddersydde seremonier for alle som ønsker å feire eller markere viktige dager i livet sitt sammen med oss, enten de vil at vi skal skvette sprit til småfolket, ha med symboler, bønner eller liknende fra en eller flere religioner, eller om de ønsker seg en rent sekulær seremoni som feirer kjærlighet og fellesskap mellom mennesker.

• Er du villig til å holde deg faglig oppdatert?

Våre seremonier skal holde høy kvalitet. Familier og par som kommer til oss skal være trygge på at vi kjenner til tradisjoner, muligheter og juridiske forpliktelser. Du som seremonileder skal være den trygge støtten familier trenger når de skal markere noen av sine største dager.

• Er du fleksibel og kan være tilgjengelig på kort varsel?

Parene og familiene som bestiller seremonier hos oss skal være helt trygge på at vi leverer deres drømmeseremoni. Vi er et korps av frivillige som gjør alt vi kan for at hver enkelt familie og hvert enkelt par skal få det akkurat slik de ønsker. Dersom en seremonileder blir syk eller et fly blir innstilt må resten av korpset være villig til å bistå. Kan du være en vi andre kan stole på at trår til ved en krise?

• Er du interessert i humanisme og vil være en ambassadør for Humanistforbundet?

Våre seremoniledere er våre viktigste ambassadører. Som seremonileder møter du publikum som er nysgjerrig og spørrende på vårt livssyn og vår organisasjon. Vi vil at du skal svare og delta i dialogen om humanisme med de du møter når du representerer Humanistforbundet.

Send inn skjemaet. Vi gleder oss til å bli bedre kjent med deg!