Koronakrisen har gjort at mange har endret sine bryllupsplaner

Her har vi samlet nyttig informasjon for dere som planlegger bryllup i 2020 og som lurer på om dere kan gjennomføre vielsen.

Ja, dere kan fremdeles gifte dere!

Vi gjennomfører vielser så lenge nasjonale og kommunale retningslinjer for smittevern er ivaretatt. Det betyr at dere kan gifte dere, men at dere kanskje må holde en litt annerledes seremoni enn dere først hadde tenkt – med færre klemmer og litt større avstand mellom gjestene.

Ta nødvendige forhåndsregler

På Folkehelseinstituttet sine nettsider finner dere til enhver tid oppdaterte smittevernregler. Vær obs på at reglene kan variere mellom kommuner. Dere må følge de reglene som gjelder der bryllupet skal finne sted.

Tenk alternativt

Det er mulig å gjennomføre fine seremonier i tråd med smittevernreglene – det krever bare litt omstilling! Noen brudepar gjennomfører mindre seremonier og utsetter storfesten til senere. Andre har kreative løsninger med direkte videooverføring til venner og familie. Veldig mange brudepar velger å flytte bryllupet utendørs. Les mer om utendørs bryllup.

Vi hjelper dere med å utsette eller endre bryllupsplanene

Vi har forståelse for om dere ønsker å endre bryllupsplanene gitt dagens krevende situasjon. Ved behov refunderer vi seremonihonoraret dere har innbetalt, eller vi kan sette datoen åpen slik at dere bare melder inn ny dato når den tid kommer. Det er ingen problem om dere trenger å utsette vielsen til senere i år eller til fram i tid.

Må dere avlyse bryllupet?

For mange har covid-19 ført til en dårligere situasjon økonomisk. Derfor vil vi uten å nøle tilbakebetale seremonihonoraret om dere skulle ønske det.

Andre spørsmål?

Har dere spørsmål knyttet til deres arrangement? Ta kontakt med oss på telefon eller epost.