Velkommen til samtale om humanisme 16.mars!

Hva betyr egentlig verdier som menneskeverd og likeverd i Norge idag? Er humanismen fortsatt aktuell? Hvilken forskjell kan humanisme bety i det norske samfunnet? Hvilke utfordringer og muligheter står humanismen overfor idag og fremover? Hvor møtes og hvor skilles ulike forståelser av humanisme?

Humanistforbundet inviterer til panelsamtale om humanismen og dens kjerneverdier sett fra ulike ståsteder.
Sted:
Møterom Laboratoriet på Kulturhuset i Oslo, Youngs gate 5
Tid: Lørdag 16.mars kl 14-16

Livssynsjournalist Elise Kruse fra Vårt Land leder samtalen med bidrag fra bl.a. sosiolog og idehistoriker Dag Hareide, Arshad Jamil fra Muslimsk Dialognettverk Norge, professor i interreligiøse studier Oddbjørm Leirvik og generalsekretær i Humanistforbundet Elise Skarsaune. Samtalen avrundes med et kunstnerisk innslag – slampoesi ved Hannah Wozene Kvam.

Vi tror en mangfoldig og inkluderende samtale om humanisme er viktig for det norske fellesskapet og håper du vil bidra med dine tanker! Hvordan kan vi få til et samfunn basert på menneskeverd og likeverd?

Flott om du melder deg på via Facebook-arrangementet eller en epost til post@humanistforbundet.no.
Hjertelig velkommen!