Hverdagshumanisme

Hverdagshumanisme er et mål for Humanistforbundet. Vi jobber for en humanisme som har rom for mangfold og som skaper fellesskap. Da må vi som livssynssamfunn både bidra til fellesskapet og skape rom for å lage fellesskap. Vi har allerede i dag mange frivillige; våre fantastiske seremoniledere, de bidrar til mangfoldige seremonier og skaper fellesskap gjennom de drømmeseremonier vi sammen skaper. Men vi ønsker å skape mer mangfold og flere fellesskap. Gjennom å gjøre humanisme i praksis håper vi å kunne skape #hverdagshumanisme. Hverdagshumanisme kan skape et bedre samfunn for mange, og et bedre samfunn av mange.

Et av våre medlemmer er Åse Kamilla Aslaksen. Hun skal være en av primusmotorene i prosjektet #hverdagshumanisme. Dette prosjektet skal skape små flater hvor vi kan inspirere hverandre til å gjøre humanisme og skape fellesskap mellom oss humanister.

Våre medlemmer ønsker seg arrangementer, fester, debatter, fakkeltog og kafémøter. Målet er å få til dette i hele landet.Er du interessert i å bidra? Er du interessert i å delta? Gi oss en tilbakemelding på post@humanistforbundet.no så kan vi skape humanisme i praksis.